Web 2.0 kurs og blogging

Det tekniske fungerte bra, og både de som var til stede og de som satt rundt i landet deltok med spørsmål og kommentarer. Ettermiddagsøkta blei brukt til praktisk arbeid der noen opprettet egne blogger mens andre evaluerte og kommenterte forskjellige bibliotekblogger.
Lærte Niels og jeg noe av nytte for denne bloggen? Vi er jo ikke helt fornøyd med egen innsats og skuffet over at vi ikke har lyktes bedre i å skap et debattforum der også andre deltar. Kanskje vi må provosere mer for å få til debatt?
Personlig må jeg bli raskere på labben og drive litt mindre selvsensur før jeg skriver. Samtidig var jeg glad for å høre at begge innlederne la vekt på kvalitet både i innhold og framstilling. De la også vekt på bloggen som en skriftlig arena, og på nettiketten knyttet til å opptre i det offentlige rom. Det siste er jo også noe vi skolebibliotekarer skal formidle til våre elever som har mindre hemninger i å utfolde seg på nettet. Kanskje elever og bibliotekarer kan utfordre hverandre her? Vi trenger å bli litt mindre sjølkritiske og elevene trenger kanskje å tenke seg om en gang til før de publiserer sine produkter for hele verden?
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home